Zespół Szkół Ogólnokształcących

KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ ::1.Szczególnie dbamy o bezpieczeństwo uczniów. 2. Naszą dumą jest nowoczesne wyposażenie klasopracowni, sali gimnastycznej oraz biblioteki. 3.Pomagamy naszym uczniom odnosić sukcesy edukacyjne. 4.Dbamy o lokalny patriotyzm. 5. Wspieramy rozwój ucznia. 6. Współpracujemy z rodzicami. 7. Kształtujemy postawy prospołeczne. 8. Propagujemy zdrowy styl życia. 9. Mamy bardzo dobrze wykształconą kadrę pedagogiczną. 10. Pozyskujemy dodatkowe środki na funkcjonowanie szkoły. 11. Hasło „SPORT” jest u nas zapisane wielkimi literami. 12. Współpracujemy z samorządem lokalnym, instytucjami działającymi w środowisku.

Aktualności

12 kwietnia 2018 11:29 | Aktualności

Konkursy informatyczne w ramach szkolnych obchodów Dnia Zdrowia i Dnia Ziemi.

W związku z nadchodzącymi obchodami Dnia Zdrowia i Dnia Ziemi zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w następujących konkursach informatycznych:

1. Wykonanie prezentacji w dowolnym programie (np. Power Point, Prezi) na temat zdrowego stylu życia, uwzględniając w niej aktywność fizyczną, odpowiednią dietę, higienę ciała i umysłu (mile widziane własne zdjęcia, autorskie filmiki, domowe sprawdzone przepisy itp.). Prezentacja nie powinna przekraczać 30 slajdów. Należy podać wszystkie źródła wykorzystanych w prezentacji materiałów. 

2. Zaprojektowanie gry komputerowej w programie Scratch pt. "Dbajmy o las".

Las to bogactwo przyrody, nie wolno go niszczyć, a wielu chronionych roślin zrywać. Pod ochroną są np. przebiśniegi, zawilce, krokusy, niektóre gatunki grzybów. Niestety, w lesie znajdujemy również śmieci, jak butelki, torebki foliowe, metalowe puszki i inne, które stanowią zagrożenie dla lasu, a zwłaszcza jego mieszkańców.

W powyższej grze duszek turysta będzie chodził po lesie i zbierał duszki śmieci - za co otrzyma nagrodę (w postaci punktów), a za zebranie duszka skarbu - karę (odjęcie punktów). Duszek śmieć i duszek skarb lasu mają poruszać się losowo po całej scenie, a ruchem duszka turysty będzie się sterować, naciskając odpowiednie klawisze strzałek. Należy przygotować po kilka kostiumów dla duszka śmiecia i duszka skarbu lasu, tak aby po zetknięciu się z duszkiem turystą, zmieniała się nie tylko liczba punktów, ale również kostium duszka. Gra powinna składać sie z co najmniej dwóch poziomów, różniących się tłem. Na następny poziom duszek turysta będzie przechodził po zdobyciu określonej liczby punktów. Na wyższych poziomach można dodać utrudnienia, np. zwiększyć liczbę i prędkość poruszania się duszków. Gra skończy się, gdy duszek turysta przejdzie do ostatniego poziomu i zdobędzie określoną liczbę punktów. Jest to propozycja gry, mile widziane własne rozwiązania i pomysły.


Jury dokona wyboru najlepszych prac uwzględniając: 

- zgodność pracy z tematem,

- samodzielność wykonania,

- pomysłowość,

- estetykę,

- korzystanie z zasobów internetu nie naruszając praw autorskich.


Prace konkursowe należy składać do dnia 23 kwietnia do pani Iwony Szyszkowskiej (można również wysyłać na e-mail: i.w.23@interia.pl).

Wszyscy uczniowie, którzy wezmą udział w konkursie otrzymają dodatnie punkty z zachowania, a najciekawsze prace zostaną nagrodzone.


Serdecznie zapraszamy Uśmiech


I. Szyszkowska


Przeczytano: 156 razy. Wydrukuj|Do góry